2016 pálinka trendjei

2016 pálinka trendjei

 

2016 palinka trendjei

 

 

 

 

A 2016-os év ismét a gasztronómia és a hungarikumok köré szerveződik hazánkban. A kürtöskalács, a kolbász és a fűszerpaprika mellett pedig a legkedveltebb hungarikum egyértelműen a pálinka. Az idei a hagyományos gyümölcsök és tiszta törkölyök éve lesz pálinka fronton – a karakteres, letisztult minőségé.

A 2016-os pálinka trendjei, a törkölypálinka kategóriában 2014-ben Champion-díjat nyert Villányi Pálinka általános igazgatóját, Nagy Sándort, és a 2015-ös évben Magyarország legjobb pálinkája címet elnyert 1 Csepp Pálinka tulajdonos-cseppmesterét, Dömötör Zsoltot kérdeztük.

Pálinkafogyasztási szokások

A pálinka általában a családi/baráti összejövetelek indítójaként, a legjobb pillanatok, megismételhetetlen események köszöntőjeként szolgál, derül ki egy pálinkafogyasztással foglalkozó kutatásból. Ezért is fontos, hogy prémium termékeket válasszunk, hogy az élmény valóban kellemes, ne pedig kellemetlen maradjon. A pálinka harmóniájának úgy kell megjelennie, hogy az a hangulatunkhoz, a választott ételekhez passzoljon, azokat kiegészítse és keretet adjon az alkalomnak.

2016 pálinka trendjei

Mit iszunk idén?

Általánosságban elmondható, hogy ha pálinkáról van szó, akkor mindenkinek megvan a saját kedvence. Van, aki a kajszira, van, aki a szilvára esküszik, a legtöbben a hagyományos, magyar gyümölcsöknél maradnak. De mit mondanak a szakemberek?

A 2016-os év várhatóan a törkölypálinka nagy kiugrása lesz – mondja Nagy Sándor. Az előző évek pálinkafesztiváljai és kereskedelmi adatai alapján elmondható, hogy a törköly egyre inkább keresettebb különlegességgé válik. Évről évre egyre különlegesebb, minőségi törkölypálinkák lépnek a piacra.

A fokozatosan bővülő prémium törkölypálinka kínálatban egyre többen találják meg az eddig csak a gyümölcspálinkákra jellemző gazdag íz- és illatélményt. Ennek köszönhetően egyre népszerűbb lesz a régen mostohaként kezelt nedű. Sokat segített ebben a trendben az, hogy 2014-ben a 18 darab ötcsillagos Pálinkakiválóság közül 1 törköly- és 4 szőlőpálinka is a kiválóságok közé került. 2015-ben már 3 törköly- és 5 szőlőpálinka nyerte el az ötcsillagos díjat a 18-ból.

Úgy gondolom, hogy a mostohán kezelt szőlő-, és vele kézen fogva a törkölypálinkáknak van a legnagyobb lehetősége a kiugrásra. – folytatja Dömötör Zsolt. Komoly lehetőségek vannak, hiszen Magyarországon igen változatos a szőlőfajta kínálat. A népszerű csemegeszőlőkön kívül megtalálhatók a fűszeres fehér, illetve a nehezebb vörös borszőlők is. Megannyi lehetőség.

A másik feladat a fiatalok elismerését kivívni. Erre tökéletes a pálinkák házasítása. A fiatalok szeretnek felülni a divat hullámaira. A megszokott ízek ebben a lendületben egy kicsit unalmasak. Rázzuk fel egy kicsit, keverjük az ízeket!

Hogyan választunk pálinkát?

Ahogy az a fent említett pálinkakutatásból kiderül, a vásárlások nagy része a boltokban generálódik. Itt a vásárlók pedig főként a minőség, a gyümölcsfajta, illetve az ár alapján döntenek. Ha saját felhasználásra vesszük, akkor inkább az ár/érték arány a lényeges, ha ajándékba szánjuk, akkor már a design is fontossá válik – ilyenkor a címke, a forma és az esetleges díszdoboz is komoly tényező.

2016 pálinka trendjei

Merre tartanak 2016 pálinka trendjei?

Meglátásom szerint Magyarországon a pálinkafogyasztás kultúrája dinamikus változáson megy keresztül – kezdi Dömötör Zsolt. A pálinka – mint gasztronómia cikk – a bor által kitaposott utat járja be, csak a fejlődése sokkal gyorsabb. A pálinka(párlat)készítőknek óriási felelőssége van abban, hogy az irány ne térjen le a helyes útról. Szerencsére egyre kiválóbb termékek jelennek meg a piacon. Kialakult egy egészséges verseny az értő fogyasztókért. Véleményem szerint a kereskedelmi főzdéknek nem az a feladata, hogy az alkoholra szomjazók mennyiségi igényeit elégítse ki, hanem az, hogy egyre nagyobb tömegben készítsenek minőségi pálinkát. A közös cél az, hogy az egyéb divatos alkoholtermékek szoruljanak háttérbe a finom hazai párlatokkal szemben.

Merre tart? Magyarosan szólva a szájból a gyomor felé – folytatja Nagy Sándor. Komolyra fordítva a szót a pálinka népszerűsége azzal, hogy hungarikum lett és törvényben előírt szabályok szerint készül, egy valóban prémium megítélés övezi. A pálinka feljebb került piaci szinten a szeszesitalok ranglétráján, a fogyasztók között is nőtt az élmény indexe. Azzal, hogy ennyi gyártó van és kevés gyümölcs, a minőségi italfogyasztók asztalára fog kerülni prémium termékként. A kereskedelmi főzdékből kikerülő prémium pálinka és az otthon főzött párlatok útja így egyre inkább szétválik.

forrás:turizmusonline.hu

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .